Oděvní design Heleny Fejkové (1954) vychází z jejího přirozeného zaujetí materiálem. Je totiž původem „textilačka“, vystudovala ruční zpracování textilií (1969–74) a pracovat začala v designatuře firmy TIBA ve Dvoře Králové n/L (1974–75).
Jako mnoho oděvních návrhářů její generace, šperkařů a tvůrců doplňků prošla legendárními pražskými Bertramkami (1974–91), ale skutečným startem byl podle jejích slov nález vyšívaného prádla po babičce v truhle na statku v Nových Lesích u Dvora Králové n/L., kam přišla za svým prvním mužem (1974).
Mateřské povinnosti jí dovolily věnovat se oděvnímu designu znovu až od roku 1981. Vedle odborných kurzů paličkování a tkaní, které vedla ve Dvoře Králové n/L, pak založila v Domě kultury v Trutnově Oděvní studio, které usilovalo nejen o vlastní tvorbu, ale také o širokou osvětu. V době, kdy trhu vládly časopisy Vlasta a Burda, to byl buditelský čin.
Velkou změnou v životě Heleny Fejkové byl její návrat do Prahy (1987) a rok 1989. Týden před listopadovými událostmi získala povolení prodávat svoji tvorbu „z atelieru“, krátce potom i souhlas ministerstva kultury – otevřít vlastní galerii. Na pražských Vinohradech byla 3.4.1990 jedna z prvních.
Vysoké pracovní nasazení v následujících létech bylo v té době v Česku typické pro mnohé začínající podnikatele. Rychle následovaly další galerie v Karlových Varech, Mariánských Lázních, Brně, Českých Budějovicích a v Praze. V roce 1994 založila se svým druhým mužem (Vladimír Hetflejš, 1945) také společnost, která se vedle výroby a prodeje v tuzemsku zabývala i zahraničním obchodem. Hlavní Galerie módy ale vždy sídlila v pražské Lucerně (1991–2010), kde se uskutečnila i většina premiér jejích nových kolekcí, kde vzniklo i Divadlo módy a kde se prezentovala i řada českých oděvních návrhářek, než vznikly jejich vlastní obchody (H. Havelková, T. Kováříková, B. Rajská, J. Procházková, M. Nevařilová, N. Ruden atd.). Na počátku roku 2011 přestěhovala Helena Fejková svoji galerii z Lucerny do Martinské ulice.
Těžištěm její práce byla a je modelová tvorba. Zajímají ji kolekce na principu stavebnice, ale také tvorba kostýmů pro film a divadlo. Každý takový úkol je pro ni výzva, jako když vstoupí do galerie nový zákazník – ať už náhodný turista nebo náročný tuzemský či zahraniční klient.
Mnohokrát zmiňovanou důležitou kapitolou v profesním životě Heleny Fejkové je její spolupráce s výrobci látek. Nelze ale pomíjet ani její konfekční kooperaci (Otavan Třeboň), která měla vedle ekonomické stránky význam i pro popularizaci značky. Další kvalitou byla její spolupráce se šperkaři či výrobci doplňků. Bez nich si nelze mnohý model představit ani v galerii, ani na přehlídce. A hojně navštěvované a mediálně sledované přehlídky? Opět jde o produkt široké spolupráce, přehlídky jsou vlastně divadlem, které ozvláštňuje a doplňuje např. tanec (dlouhodobě spolupracuje se členy baletu Národního divadla v Praze), ale i pantomima, hudba i film.
Značku HELENA FEJKOVÁ PRAGUE již více než pětadvacet let především hledají a oceňují zákazníci se zájmem o individuální oděv. To je podstatné, ostatní je „třešničkou na dortu“ – např. prestižní ocenění „Za vynikající design“ (2002), premiéra trendové kolekce v Paříži (2006), možnost oficiálně reprezentovat český oděvní design v Číně (2008), či obdobná prezentace na Kypru. HELENA FEJKOVÁ se stala jednou ze skutečných značek české módy na přelomu tisíciletí.